Sunday, October 5, 2008

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Момичета, мили момичета,

Това на картинката е соево мляко- една от най-популярните напитки в Азия. Когато за първи път се запознах с хазяина си, той бутна в ръцете ми тази абсолютно непозната до тогава картонена кутийка и със заповеднически тон каза: ' Това искам да го пиеш всеки ден, ако искаш да имаш перфектна кожа и да се пазиш от рак на гърдата!'

Не знам защо, но послушах този превъзбуден метър и петдесет висок хомосексуалист. Всеки ден пия соевото си мляко и определено вярвам в магическото му действие. В един по-късен момент обаче, след като всичките травестити и техни братовчеди бяха спрели да ми правят впечатление, започнах да обръщам внимание и на азиатските жени. Всички в този момент си представяме вееща се копринена грива, изящна очна линия и, нека си го кажем, супер мръснишки фейс. Насажданите ни досега стереотипи за азиатската жена, мили ми четецо, се оказаха повече от верни- тя много добре знае как да подчертае женското у себе си и го пази с цената на всичко. Никога няма да видиш азиатската жена с тъмен, наподобяващ мъжка униформа костюм, никога няма да я видиш да тропа с крак или да се опитва да се качи на врата на мъжа си, никога няма да я чуеш да ругае или да се оплаква, никога няма да я видиш да остави детето си на непознати детегледачки, да върти дъвка с червния маникУОр на кутрето си и тнт...

Преди няколко седмици с група приятели решихме да се позабавляваме и да направим мега-тур из култовите барове и дискотеки на Банкок. Честно да ви кажа, вече ми беше писнало да гледам 100-годишни европейци, хванали под ръка непълнолетни тайландки. Писнало ми беше да срещам гузните им погледи, които се опитват да кажат 'Да, аз обичам жена си, децата си, внуците и правнуците си може би...'. Именно поради тази причина не си пестя нито сарказма, нито пренебрежителния поглед, когато някой от тези господа се приближи към мен с палава усмивка и реши да ми пробута стария трик с 'Аз съм много богат бизнесмен, имам къщи по целия свят и точно ти, мила моя красавице, си любовта на живота ми. Ако ме последваш в хотелската ми стая, обещавам да се оженя за тебе и да те заведа в супер яката си старна.' Ооооокей....

Та по същество. За мое най-голямо учудване един от тези възрастни господа ме впечатли силно със своята история и ме накра да се замисля за твърде много неща. Под 'впечатли' разбирайте, че го изслушах докрай (искам да подчертая, че това не е платена реклама и че не целя да изтрия срама от похотливите, одъртяващи лица на щъкащите из Тайланд секс-туристи)

Хай, май нейм из Джеймс. На 58 години съм, от кралство Уелс.

Разказа ми за семейството си, каза ми, че има съпруга, има и деца. Не твърдеше, че обича жена си; за децата си каза, че отдавна са порастнали и рядко го търсят. Също ми каза, че последният път, когато жена му го е прегърнала, е било на снимките за сватбата на малкия им син...преди 10ина години. Каза ми, че печели повече от добре, но това няма никакво значение, когато жената, с която живее го третира като непознат, който има нахалството да иска домашно приготвена вечеря и лежерен разговор. Какво като има огромна къща, коато никой не я топли с усмивки и когато жена му се прибира след него, даже още по-скапана от работа. Писнало му е да слуша за феминизъм, за равноправие и тнт- жената от много отдавна си го е извоювала. Спечелила е битката между половете, но е загубила нещо много по-ценно- женската си природа.

Джеймс ми каза, че идва в Тайланад за около 2 седмици всяка година от 7 години насам (бас ловя, че е поне месец и то за последните 10 години). Човекът даже не идва за секса- какво можеш да очакваш от 58- годишен англичанин?!? Плаща си за отношението, плаща си за ласката, за прегръдката, за онази непринудена уплаха в женския поглед, която търси постоянната мъжка закрила. Плаща си за въпросите 'Защо си тъжен, искаш ли да те прегърна, какво ти се прави на ТЕБЕ?'. И това го прави истински мъж. Това го кара да се чувства пълноценен и непотиснат. Като се замислиш, даже и европейските проститутки не са същите вече- вулгарни, алчни и абсолютно безразлични към клиентите си. Тук, в Тайланд, въпросът не е в проститутките, а в манталитета на жената. Независимо дали е обикновено момиче, домакиня, жрица на любовта, тя е преди всичко жена.

От къде тръгнах, до къде стигнах, ехей! Пийте соево мляко, мили мои момичета! Ала преди да тръгнете да опазвате кожата и гърдите си, опазете най-напред своята женственост и нежна природа!

А аз няма да е зле да опазя стила си. Знам, че малко на Космополитън/Жената днес изби историйката, ала важна е поуката, златна ми гъске Гертруд!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails