Monday, November 2, 2009

Премиера на филма 'Дзифт' в Амстердам


За краткия си житейски опит успях да стигна до следното заключение: над мен властва тъмна сила, която ми пречи да се привързвам емоционално към държави, градове, квартали или всякакви там населени места. Колкото и да не ми се вярваше, даже и интелектуално средище, каквото е 'Красно село', не успя да предизвика чувста на раздираща носталгия у мен. С това си обяснявам и факта, че никога не съм се пазаряла на летища за пренасянето на артикули, носещи екзотични имена като 'зарзават', 'луканка' и 'суджук'. За мое най-голямо щастие добре запознати лица предварително ме информираха, че държавите, към които се запътвам, разполагат с достатъчнo хранителни запаси и интересен асортимент от стоки да задоволят нуждите на цяло едно население.

Нито един път не се разплаках на балада на Десислава в чужбина, нито пък завързах на кокетна джувка над пъпа блузката си, за да мога по-лесно да улавям ритъма на танца.

За сметка на това обаче, седмицата на Балканското кино в Амстердам предизвика у мен доста приятни емоции, които някои даже биха оприличили на родолюбие. Филмът, с който България се представи, се казва 'Дзифт' и е дело на по принцип театралния режисьор Явор Гърдев. Няма да забравя колко много се бях развълнувала първия път, когато го гледах в 'Дом на киното' и как една моя много добра приятелка (портативно устройство за сриване на самочувствието ми относно каквато и да е била ерудираност) просто измънка 'Да, става'. 'Дзифт' ми стана любим така, както Дан Браун става любим на всяка манекенка и Паулу Коелю на всеки гимназиален интелектуалец.

Дали защото е български, или защото се изнамери някой от някъде, който да се опита да промотира България пред света с нещо различно от чалга и контрабанда, но на мен 'Дзифт' все пак ми хареса. Захари Бахаров, Таня Илиева, Джоко Росич и Михаил Мутафов са сред актьорите, които участват. Много ме е яд, че забравих да питам защо по едно време се появява и Явор Дачков в супер абсурдна роля. Разбира се, имам и снимков материал от събитието- аз, Явор Гърдев и Еми.
Официална страница на филма 'Дзифт'

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails